Zakład Public Relations

DSW - miejsce dla Ciebie

Idealny PR-owiec: żelazne nerwy, lekkie pióro i łatwość w nawiązywaniu kontaktów

wydrukuj artykuł

Jakie cechy powinien posiadać wymarzony kandydat na PR-owca? Jak wynika z przeglądu ofert pracy pojawiających się w sieci, idealny pracownik działu/agencji PR powinien mieć doświadczenie, lekkie pióro i łatwość w nawiązywaniu kontaktów.


2 MAJA 2014. Żołnierz, generał, strażak, pilot, Corporate Executive i... PR-owiec. Tak według serwisu CareerCast prezentuje się tegoroczna czołówka najbardziej stresujących zawodów. Nie dziwi więc, że w prawie co czwartym ogłoszeniu dla PR-owców pojawiają się wzmianki o odporności na stres i umiejętności pracy pod presją czasu. Co jeszcze zwiększa szansę kandydatów na zatrudnienie?

Oczywiście doświadczenie w branży PR (39 proc. ofert) lub zarówno w marketingu i PR (3 proc.). Ważna jest także znajomość zagadnień związanych z PR-em (24 proc.) lub z marketingiem (4 proc.). Pracodawcy mogą także wymagać doświadczenia w pracy dla klientów z konkretnych branż – akurat takiego najczęściej oczekują pracodawcy lub agencje związane z branżą finansową. Pracodawcy zwracają także uwagę na to, czy kandydat ma w CV wpisane stanowisko pracy takie samo jak to, na które prowadzona jest rekrutacja (w 19 proc. ofert).

Co do stażu pracy: w 40 proc. ofert dla konsultantów i asystentów pracodawcy wymagali maksymalnie dwuletniego doświadczenia. Trudniej mają specjaliści – w ich przypadku 31 proc. ofert dotyczy przynajmniej 2 lat doświadczenia. W 25 proc. ofert dla konsultantów/asystentów i w 20 proc. ofert dla specjalistów pracodawca wymagał doświadczenia, jednak nie sprecyzował, jaki czas pracy powinno ono obejmować.

Więcej: http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=131801&rob=Idealny_PR-owiec:_zelazne_nerwy,_lekkie_pioro_i_latwosc_w_nawiazywaniu_kontaktow