Zakład Public Relations

DSW - miejsce dla Ciebie

Najwięcej warte marki świata – raport BrandZ 2014

wydrukuj artykuł

W prestiżowym rankingu BrandZ prezentującym 100 najwięcej wartych marek świata pierwsze miejsce zajęło Google. Na dalszych pozycjach uplasowały się Facebook – 21 miejsce, Twitter – 71 i Linked In -78. Te dwa ostatnie debiutowały w pierwszej setce tego rankingu.


27 MAJA 2014. W tegorocznej edycji raportu BrandZ TOP 100 Most Valuable Global Brands czytamy, że światowe marki odnotowały średnio 6% wzrost. Jako najwięcej wartą markę globalną sklasyfikowano Google’a, na podium znalazły się jeszcze marki Apple i IBM, a na czwartym miejscy Microsoft. W pierwszej dziesiątce przeważają marki związane z sektorem technologii. Na kolejnych miejscach uplasowały się: MCDonald, Coca Cola, Visa, at&t, Malboro i Amazon.com.

Pośród portali społecznościowych największy wzrost odnotowała spółka Facebooka, zajmująca obecnie 21 miejsce, kolejno potem Twitter – 71 i LinkedIn – 78, notując przy tym swój debiut w rankingu ze względu na duże dochody w 2013 roku. Przy czym warto dodać, że Facebook odnotował największy wzrost wartości rynkowej ze wszystkich firm, bo aż o 68%, przesuwając się w rankingu o 10 pozycji.

Dominują głównie marki amerykańskie, ale także europejskie marki odnotowały wzrost. W rankingu dostrzeżemy też sporo wschodnich gigantów jak Baidu – chińska wyszukiwarka internetowa.

Czytaj: socialpress.pl/2014/05/najwiecej-warte-marki-swiata-raport-brandz-2014/